MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbert: Saját magamban is érzem a fejlődés lehetőségét

2014.04.25. 18:11 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_új_honda.jpgEgy hetedik és egy nyolcadik hellyel zárta Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság idei második versenyhétvégéjét, a Francia Nagydíjat. A Zengő Motorsport pilótája az első futamban volt a második helyen is, de autója hibája miatt a futam végére visszacsúszott a hetedik helyre. A második versenyen hetedikként kezdett, de hat helyet visszacsúszott, végül bravúros versenyzéssel ért be a 8. helyen.

„Összességében nehéz volt a Francia Nagydíj belülről. Voltak ugyan bíztató jelek, de nehéz volt. Úgy gondolom ez látszódott kívülről is, az alapvető tényeket akár hagyhatjuk is, hiszen ha valaki az utolsó előtti helyről fel tud jönni a dobogóra, akkor az jól mutatja, hogy mennyivel jár a vetélytársak előtt” – utalt Norbi az első futamban fantasztikus versenyt futó, Citroennel versenyző Sebastien Loebre.

A WTCC egyetlen magyar pilótája szerint jelentős a Honda tempólemaradása, de bízik benne, hogy lesznek pályák, melyek majd nekik kedveznek. Ebben szerepet játszhat a súlyelőny is. (A büntető súlyrendszer a bajnokság eleje óta él, a túl gyors autókat túlsúllyal büntetik.)

„Bíztam benne, hogy a szezonban legalább a Chevy-k szintjét elérjük. A bajnokság elején látja az erőviszonyokat az ember, látja mennyire keményen dolgoztak a tervezők. Ugyanakkor, ha a 2009-es világbajnok is csak szerencsével ér oda a dobogóra, az jól mutatja, hogy van még fejlődési lehetőség” – mondta Norbi.

„Magunkban és saját magamban is érzem a fejlődés lehetőségét. Ezt jól mutatja, hogy csak két héttel az első futam előtt kaptuk meg az autót, és már most majdnem azt tudjuk, mint egy gyári csapat” – mondta Norbi.

Véleménye szerint, a gyáriak sokkal több teszttel készülhettek a szezonra. Ennek köszönhetően az év első felében a gyári háttér előnyt jelent, de mivel az elmúlt években sem volt sok lehetőségük a tesztelésekre, így ez az év sem hozott semmi „váratlant” számukra.

A sorozat következő állomása a Magyar Nagydíj, ami mindig is kiemelt verseny volt Norbi számára. „A Hungaroringre soha nem úgy jöttünk, hogy mi vagyunk a nagy esélyesek, ennek ellenére minden alkalommal sikerült dobogóra állnunk. Eddig ez a szezon sem rólunk szól, de biztos vagyok benne, hogy tudunk fejlődni” – összegzett Michelisz.

Norbit sikerült „zavarba hozni” azzal a kérdéssel, vajon aláírná e, hogy az egyik futamban hamar kiesik, de a másikat megnyeri. „Ha valaki garantálja, hogy az első futamot megnyerem, akkor nem bánom, hogy kiesek a másodikon. De ha csak a másodikat nyerném meg, akkor inkább két dobogós helyezést szeretnék” – mondta nevetve Norbi.

Nagyon bízik, hogy Magyarországon – a szokásos telt ház előtt – ismét örömet okozhat a magyar szurkolóknak. Emellett úgy érzi a Szlovák Nagydíjon, illetve az év második felében, és azokon a pályákon lehet esélye megszorongatni a Citroent, amelyeken tavaly is sikeres volt. 

(Fotó:zengomotorsport.hu)

Michelisz Norbi: A tesztpályán nem jött volna ki ez a hiba

2014.04.18. 11:10 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_új_honda.jpgFelemásra sikeredett Michelisz Norbert számára a túraautó-világbajnokság 2014-es első versenye a Marokkói Nagydíj. Az elismerésre méltó, hogy Norbi mindössze másfélnapos tesztelés után pontszerző helyen végzett az első futamban, az ugyanakkor bosszantó, hogy a 8. helyről rajtolva hiába tudott az utolsó körig a hetedik helyen autózni, a szervó meghibásodása miatt végül a 9. helyen zárt.

Ennél is nagyobb baj, hogy a sorozat egyetlen magyar versenyzője a második futamon el se tudott indulni a Honda Civic-kel. „Köszönöm a gratulációt, de úgy érzem ebben a hétvégében lehetett volna több is. Ugyanakkor próbálom a pozitív dolgokat keresni, hiszen így is szereztem két pontot, és szerencsére az autó sem sérült meg” – mondta Norbi az első idei versenyről.

Michelisz elmondta, a technikai gondok mellett az is elég aggasztó számukra, hogy jól látható, a Honda tempóból nincs ott, ahol szeretnék. „Igazából Marokkóban nem is az volt a fő probléma, hogy későn kaptuk meg az autót. A tesztpályán nem jött volna ki ez a hiba, ez egy olyan gond, ami csak versenyszituációban jön elő. A tempóhiány sem azért van, mert későn kaptuk meg az autót, hiszen mindegyik Honda alaposan le volt maradva a Citroen mögött” – mondta Norbi a legjelentősebb gondokról.

Ez persze nem véletlen, hiszen a franciák sokkal korábban kezdték meg az autó tesztelését. A Zengő Motorsport pilótája azonban bizakodó, hiszen jól emlékszik rá, tavaly is gyengébben kezdődött számukra a szezon, de Szlovákiában már az első három helyen volt a Honda.

„Vannak autók, amik rövid idő alatt hihetetlen fejlődésre képesek. Ezeket a lehetőségeket hamar ki kell használni. Ha egy versenyző elfogadja, hogy ez egy technikai sport könnyebb elfogadnia, hogy így ér véget egy futama, mint nekem. Kicsit frusztrál ugyan, de túl lehet lépni rajta” – összegezte Norbi az előrelépés lehetőségeit. Ugyanakkor elismerte, ha tempóból az első helyről indult volna, a tempólemaradás miatt akkor se lett volna dobogós a futam végén.

Franciaországban a pontszerzést tartja reális célkitűzésnek, hiszen a pálya is jobban fog feküdni nekik. „Korábban voltunk már tesztelni ezen a pályán, sokkal több a gyors és a közepesen gyors kanyar, ami fekszik nekünk. Biztos vagyok benne, hogy jobbak leszünk, mint Marokkóban, de még mindig nem a Citroen szintjén” – mondta Norbi az esélyekről.

A versenyhétvége programja:

Péntek:

Teszt: 12:30 – 13:00

Szombat:

1.Szabadedzés: 09:00 – 09:30

2. Szabadedzés: 11:30 – 12:00

Időmérő: 15:00 – 16:00 – Élőben az Eurosporton

Vasárnap:

1. Futam: 12:50 – 13:50 – Élőben az Eurosporton

2. Futam: 16:50 – 17:50 – Élőben az Eurosporton, felvételről este a Duna TV-n

Michelisz Norbi elvárások nélkül vág neki az idény első futamának

2014.04.10. 12:01 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_új_honda.jpgHosszú hónapok várakozása után ezen a hétvégén a Marokkói Nagydíjjal elkezdődik a túraautó-világbajnokság (WTCC) 2014-es idénye. A sorozat egyetlen magyar pilótája Michelisz Norbert szinte „szűzen” készül a versenyre, hiszen csak múlt héten kapta meg az új Hondáját, így csak két napja volt, hogy tesztelje és „összeismerkedjenek”.

„Az utolsó elintéznivalókat végzem éppen, és ma este utazom Marokkóba. Nagyon nagy bennem a várakozás a 2014-es idénnyel szemben, de elsősorban azt vártam már, hogy vezethessem az új autót, és végre együtt mehessek versenyen a többiekkel” – mondta Norbi szerda délután az elutazása előtt nem sokkal.

„Jó volt nagyon az a két nap, amit az új Hondával tölthettem. Nem számítottam ekkora ugrásra a tavalyi autóval szemben. Sokkal gyorsabb, összetettebb az új Honda, mint a tavalyi volt, időre lesz szükségem kiismerni” – mondta Norbi, aki elsősorban a motorerőt emelte ki, hiszen a mostani autó 70 lóerővel erősebb a tavalyinál. Véleménye szerint ugyanilyen érezhető különbség a légterelők által képzett leszorító erő, ami elsősorban a kanyaroknál lesz fontos.

„Elvárásaim nincsenek, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan alig tudtunk tesztelni. A legfontosabb kérdés, hogy mennyire gyorsan tudom megszokni az új autót. Most úgy érzem, legalább 1-2 hétvégére szükségem lesz, amíg a gyári Hondások mellé érhetek. Reálisan nézve az első két futamon nem leszek harcban a futamgyőzelemért. A legfontosabb, hogy célba érjek valamennyi futamon, jó lenne az első tízben végezni és ehhez jól jönne 1-2 pont is” – mondta Norbi arról, mit vár a hétvégi marokkói és az egy héttel később esedékes franciaországi versenyen.

A Zengő Motorsport pilótája elárulta, jelenleg a pótalkatrészek terén is rosszul állnak. „Marokkóba úgy megyünk, hogy nem minden futómű alkatrészből lesz pótalkatrész. Ez azonban nem csak nekünk van így, a gyári Hondások is ugyanilyen gonddal küzdenek. Ennek köszönhetően a legfontosabb szempont, hogy épségben vigyük célba az autót” – mondta Michelisz.

Tudja jól, egy versenyző a pályán mindig arra törekszik, hogy a maximumot hozza ki az autójából. Ugyanakkor tisztában van vele, vannak „fontosabb” szempontok is.  

„Kell hozzá egy bizonyos intelligencia, hogy fel tudjuk mérni, egyes manőverek mivel kecsegtetnek. Ha nem tudom mi lesz a kimenetele, a biztosabbat választom, hiszen egy esetleges karambol a jövőbeni lehetőségeimet is erősen befolyásolja” – mondta Norbi arról, hogy jelen esetben fontosabb szempont az autót sérülés nélkül célba hozni, mint egy jobb helyezéssel kecsegtető kétes manőverbe belemenni.

Azért is fontos számára, hogy vigyázzon az autóra, mert a harmadik futamra (május 4-én) Magyarországon kerül sor. „A Hungaroring nekünk a „duplaszorzós futamunk”, hiszen ilyenkor a többi versenyhez képest is jobban szeretnénk kiemelkedő eredményt elérni. Ezzel is visszaadni a szurkolóknak abból a szeretetből, amivel egész évben viszonyulnak hozzánk. Emellett itt mutathatjuk meg leginkább magunkat a hazai szponzoroknak és itt van kint a legtöbb barát, ismerős is, akiknek szintén szeretnénk bizonyítani” – mondta Norbi a Magyar Nagydíj fontosságáról.  

Michelisz Norbi: Szerencsés lehetek, hogy versenyezhetek

2014.04.02. 14:55 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_monza2.jpgMichelisz Norbert idén már három tesztelésen is részt vett, azonban öröme nem lehet teljes, hiszen ezeken csak szemlélő volt, és nem vezethette az idei Hondát. A túraautó-világbajnokság (WTCC) egyetlen magyar pilótája továbbra is vár új autójára. Ennek fényében roppant érdekes lehet, hogy milyen eredményre lesz képes az idei szezonban.

Tavaly szintén csak a sorozat rajtja előtti utolsó napokban kapta meg az autóját, melynek „gyermekbetegségei” így az első futamokon jöttek elő. Norbi elárulta, voltak olyan pillanatok, amikor szinte reménytelennek látta a helyzetet, de mint később kiderült, ez a rosszabb időszak csak még jobban összekovácsolta a csapatot.

„Nehéz pontos elvárásokat megfogalmazni az idei évvel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy az első 1-2 hétvégén a lehető legtöbb kilométert gyűjtsük az autóba. Sajnos idén se jött össze a tesztelés, így azt a kis időt, ami a versenyhétvégére jut, a lehető legjobban kell kihasználnunk” – mondta Norbi arról, mi a legfontosabb tényezők a szezon első futamain.

A Zengő Motorsport pilótája elárulta, azt tartja az egyik legfontosabb szempontnak, hogy a Hungaroringen rendezendő futamig - amely a harmadik lesz az idei szezonban - minden hiba kijöjjön. Norbi számára nem csak a helyszín miatt fontos a magyarországi futam, de az elmúlt években mindig dobogós helyen végzett Mogyoródon.

„Úgy érzem tavaly év végén elhúztam magam előtt a mézes madzagot azzal, hogy jobb helyzetbe kerülhetünk és idén több lehetőségünk lesz a tesztelésre. Ugyanakkor ez is kellett ahhoz, hogy sportemberként lássam azt, mik azok a dolgok, amikre én hatással vagyok és melyek azok, amiket én nem tudok befolyásolni. Ami a legfontosabb, hogy ami az én feladatom, azt maradéktalanul elvégezzem” – mondta Michelisz. 

„A mostani nehezebb helyzetünk ellenére is úgy érzem, hálás lehetek, hogy versenyezhetek. Sok külföldi autóversenyző van, aki a világ élvonalába tartozik, de nem versenyezhet. Szerencsés vagyok, mert én igen” – mondta Norbi, aki a Nemzetközi Automobil-szövetség által kihirdetett 2014-es rajtlistáján az előző idényhez hasonlóan 5-ös rajtszámmal szerepel.

Norbi a valenciai teszt után elmondta, a Hondások közül Tarquini mente a leggyorsabb kört, de a Hondánál nem nagyon tudtak örülni, hiszen ez is 1,3 másodperccel lassabb volt a Citroën C-Elysée-t vezető Löebnél. Pedig Norbi szerint Tarquini és Monteiro mindent beleadott, de az eredmények azt mutatják, egyelőre nagy a Honda lemaradása. 

Michelisz: Most az látszik, hogy van a Citroen és mindenki más

2014.03.27. 12:09 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_monza2.jpgMichelisz Norbert az elmúlt hét második felét Valenciában töltötte, ahol a túraautó-világbajnokság (WTCC) legnagyobb esélyesei – a Honda mellett a Citroen és a Chevrolet - egy kollektív tesztelésen vettek részt. Mint azt a Zengő Motorsport pilótája saját honlapján elárulta, a teszt a Citroen dominanciáját hozta

„A Honda Motorsport képviselőivel és három újságíróval közösen tengettem az időmet. Valenciában. Tudtam, hogy nem fogok autóba ülni, így sajnos volt lehetőségem kényelmesen beosztani az időmet. Néztem az autókat beszélgettem” – mondta Norbi a molcsapat.hu-nak, arról miként teltek napjai a spanyol városban.

A WTCC-sorozat egyetlen magyar versenyzője elárulta, noha nem vezethetett, így is volt haszna az utazásának. Véleménye szerint minden egyes úttal a megszerezhető információk száma csökken, és mindig van új információ a Hondával kapcsolatban

„Bízom benne, hogy a szezon végén, az élmezőny elején lesz a helye a Hondának. Most az látszik, hogy van a Citroen és mindenki más. A jelenlegi tempófölényt nehezen tudjuk ledolgozni, de tavaly is hátrányból indultunk, mégis sikerült az élmezőnyben végeznünk. Bízom benne, hogy az idén jobban sikerül a szezonkezdet, bár egyelőre úgy tűnik, az első három hétvégén nem lehet megverni a Citroent” – mondta Michelisz azzal kapcsolatban, mit vár a szezon elejétől.

Norbi szerint a franciák mindenképpen előnyben vannak, amiben jelentős szerepe van annak, hogy mindenkinél előbb kezdték a tesztelést. „Emellett azonban az is látszik, hogy kiváló szakember gárda van mögöttük és jól felépítették az autót” – mondta Norbi, aki elárulta, Makaó óta számolja napokat, és azóta várja a lehetőséget, hogy ismét versenyezhessen.

„Ilyenkor versenyzőként figyelembe kell venni, hogy azok a hónapok, amik verseny nélkül telnek el, meglátszanak az emberen. Tisztában vagyok vele, hogy az első teszteken szoknom kell az autót, nem mehetek majd pályacsúcsot, mert annak rossz vége lesz” – mondta Norbi.

Tavaly év végén még abban bízott, hogy idén hamarabb megkapja az autóját, mint egy évvel korábban. Mostanra azonban biztossá vált, hogy alig lesz lehetősége tesztelni. „Simán benne van idén is hogy az első futamok után a tavalyi évhez hasonlóan úgy érezzük, hogy nagyon lent vagyunk. Mivel nem tudtunk tesztelni, így valószínűleg a futamokon jönnek majd elő az autó gyermekbetegségei. Még az is előfordulhat, hogy ugyanolyan hibákkal szembesülünk, mint tavaly, de ezeken túl kell lépni” - mondta Norbi, aki a gondok ellenére is bizakodva várja az április 13-án esedékes első, marokkói futamot.

(Fotó:zengomotorsport.hu)

A kitüntetett Michelisz Norbi továbbra is vár az autójára

2014.03.19. 19:11 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia1.jpgMárcius 15-én nemzeti ünnepünkön a Magyar Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetést kapta Michelisz Norbert, a túraautó-világbajnokság (WTCC) első magyar résztvevője, aki 2012-ben elnyerte a legjobb privát versenyzőnek járó bajnoki címet. Michelisz roppant büszke az elismerésre, de honlapunknak elmondta, nem igazán tudja, hogy miért is kapta a rangos díjat.

„Igazából nem tudom miért kaptam. Közhelyet mondok, de roppant szerencsésnek érzem magam és nagyon megtisztelő, hogy megkaphattam ezt a kitüntetést. Úgy gondolom nagyon sok olyan kiváló sportember kapta meg, aki előrébb tart, mint én és nagyon jó érzés volt, hogy én is közéjük állhattam” – mondta a díjról Norbi.

Véleménye szerint ez az elismerés mutatja azt is, hogy közel áll a céljai eléréséhez, ugyanakkor azt is, hogy eredményeivel méltó módon képviseli Magyarországot a nemzetközi mezőnyben.

„Természetesen Zoli is nagyon örült, és nagyon értékeli ezt a fajta elismerést is. Úgy láttam rajta, kicsit a sajátjának is érzi, teljesen jogosan. Mindig a versenyző van előtérbe tolva, de szerencsére egyre többen tisztában vannak vele, mekkora szerepe volt neki is abban, hogy ott tarthatok jelenleg, ahol vagyok” – mondta Norbi azzal kapcsolatban, mit szólt a kitüntetéshez Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport első embere. 

Azonban Norbi öröme nem lehet teljes, hiszen az új autója még mindig nem érkezett meg, így egyelőre nem tud tesztelni, holott az első futamig (Marokkó, április 13.) már egy hónap sincs hátra.

„Egyelőre semmi fejlemény ez ügyben. A héten Valenciában tesztel a mezőny nagy része, így én is oda utazom, de vezetni ezúttal sem fogok. Profitálni mindenképp tudok ezekből a „látogatásokból”, hiszen a hasznos információkat elteszem. A lelkemnek is jó hogy ott vagyok, minden apróbb trükköt elraktározok, nem szeretnék lemaradni semmi fontos dologról, ami az autóval kapcsolatos” – mondta Michelisz arról, mit profitálhat ezeken a teszteléseken.

Jelen állás szerint, március végén - április elején próbálhatja ki először az új Civicet. Norbi bízik benne, hogy ez az időpont elég lesz ahhoz, hogy beleférjen az autó kipróbálása is. „Ez nem csak nekem fontos, hanem a szerelőknek, mérnököknek egyaránt. Fontos felmérni mindent, hogy ne járjunk úgy, mint tavaly, amikor a szezon elején jöttek elő az autó gyermekbetegségei’ – mondta Norbi, aki az idei harmadik tesztelésen vesz részt a héten.

Amíg az idei első alkalommal a csapat vezetőmérnökével, Bári Gergővel volt kint, Franciaországba és most Valenciába is egyedül utazott. Norbi szerint azzal, hogy egy héttel későbbre tették a szezon rajtját nem csak ő, de minden csapat nyert egy kicsit, ugyanakkor a következő franciaországi versenyig egy héttel kevesebb idejük lesz a hibákat orvosolni.

A WTCC 2014-es idénye április 6-án veszi kezdetét, a sorozat történetében először Marokkóban. A mezőny ezt követően Franciaországba utazik, új helyszínként a versenyzők a Paul Rickard pályán mérik majd össze erejüket. Ezt követően jön majd az a verseny, amely az utóbbi két évben az idény legjobb és egyben legnépszerűbb viadala volt, természetesen a Magyar Nagydíjról van szó, amelyet május 4-én rendeznek.

A WTCC-sorozat 2014-es versenynaptára:

Április 13. Marokkói nagydíj
Marrakech Street Circuit

Április 20. Francia nagydíj
Circuit Paul Ricard (új helyszín)

Május 4. Magyar nagydíj
Hungaroring

Május 11. Szlovák nagydíj
Automotodróm Slovakia Ring

Május 25. Osztrák nagydíj
Salzburgring

Június 8. Orosz nagydíj
Moscow Raceway

Június 22. Belga nagydíj
Circuit de Spa-Francorchamps (visszatérő helyszín)

Augusztus 3. Argentin nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Szeptember 14. Amerikai nagydíj
Sonoma Raceway

Október 12 Kínai nagydíj
Shanghai International Circuit

Október 26. Japán nagydíj
Suzuka Circuit

November 16. Makaói nagydíj
Guia Circuit

(Fotó:zengomotorsport.hu)

Zengő Zoltán: Az új autó sokkal erősebb lesz a tavalyinál

2014.03.16. 11:30 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgAz elmúlt héten Michelisz Norbert honlapunkon elmondta, nem túl jó a hangulata, hiszen nincs plusz információja arról, hogy mikor lesz kész az autója, és azt sem tudja még, hogy mikor vezetheti először. A választ az egyik legszakavatottabb személytől, csapatfőnökétől, Zengő Zoltántól kapta, kaptuk meg.

Michelisz Norbert valóban nincs irigylésre méltó helyzetben, hiszen a tavalyihoz hasonlóan egyelőre úgy tűnik, idén is csak az utolsó pillanatban érkezik meg az új idényre szánt autója. A szombaton rangos állami kitüntetést átvevő Michelisz pár hete honlapunknak beszélt arról, hogy mindez nem éppen ideális állapot alig egy hónappal az első futam előtt.

„Azért nincs autója Norbinak, mert elkéstek kicsit a fejlesztéssel. Ez valahol érthető, hiszen nem egy egyszerű dolog egy teljesen új autót készíteni. Nem örülünk a jelenlegi helyzetnek, hiszen a várható idő, amikor megkapjuk, az március vége, április eleje. Norbinak is jó lenne, ha már tesztelhetne, de legalább ilyen fontos lenne, hogy a szerelők is megismerjék az új autót” – mondta Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport első embere.

A csapatvezető elmondta, szerencsére a szezonrajtot odébb tették egy héttel, így az első, marokkói futamra csak április13-án kerül sor. A kiváló szakember elárulta, csapatának két autó volt lefoglalva, hiszen korábban olyan opciós szerződést kötöttek, hogy két kocsit üzemeltetnének.

„Megkaptuk tavaly október őket, de az egyiket el kellett engednünk. Nem titok, a hozzá tartozó pénzügyi háttér nem állt össze. Terveink szerint abban az autóban Wéber Gábort szerettük volna indítani. Ez azonban nem jött létre, így ezt az autót a marokkói király vásárolta meg. Mivel ő a legfőbb finanszírozója a Marokkói Nagydíjnak, elképzelhető, hogy ő is szerepet játszott benne, hogy eltolják a szezonrajtot” – mondta Zengő.

Véleménye szerint minden versenyzőnek abban a pillanatban, hogy az utolsó futamon kiszáll a kocsijából, az a legfőbb vágya, hogy már egy hét múlva visszaülhessen. „Norbira most ez még inkább igaz, hiszen az új autó, sokkal erősebb lesz a tavalyinál. Szélesebb nyomtáv nagyobb fékek, a vezetései élmény is sokkal nagyobb. Ez a versenyzőnek és a csapatnak is komoly kihívás. Meg kell szoknia mindenkinek, ezért is szeretné már a komplett csapat, hogy megkezdődjön a tesztelési időszak, hiszen a megfelelő beállítások megtalálása időigényes feladat” – mondta Zoli.

A csapatfőnök szerint az autó ugyan a tavalyihoz hasonlóan ismét egy Honda Civic, de az új alváz és karosszéria más technológiát képvisel, más vezetési élményt ad. Úgy véli éppen ezért sok kilométer kell ahhoz, hogy Norbi megszokhassa, kitapasztalja, és minél jobban megismerje az új technikát. Ugyanakkor a csapatfőnök is azt vallja, hogy a vezetést nem lehet elfelejteni, hiszen olyan az, mint a biciklizés.

„Nem mondom, hogy én nyugodtan viselem ezeket a napokat, de kiszolgáltatott helyzetben vagyunk. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a Honda és a JAS Motorsport is mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legversenyképesebb autót tegyék alánk. Bízom ezekben az emberekben, miként a csapatomban is” – mondta Zengő arról, miként viseli a kiszolgáltatottságot.

Természetesen tisztában van vele, a Sebastien Loeb és Yvan Muller nevével fémjelzett Citroën óriási előnyben van velük szemben, de a Honda konszernek is fontos hogy a lehető leghamarabb, minél előbb versenyképesek legyenek.

A WTCC 2014-es idénye április 6-án veszi kezdetét, a sorozat történetében először Marokkóban. A mezőny ezt követően Franciaországba utazik, új helyszínként a versenyzők a Paul Rickard pályán mérik majd össze erejüket. Ezt követően jön majd az a verseny, amely az utóbbi két évben az idény legjobb és egyben legnépszerűbb viadala volt, természetesen a Magyar Nagydíjról van szó, amelyet május 4-én rendeznek.

A WTCC-sorozat 2014-es versenynaptára:

Április 13. Marokkói nagydíj
Marrakech Street Circuit

Április 20. Francia nagydíj
Circuit Paul Ricard (új helyszín)

Május 4. Magyar nagydíj
Hungaroring

Május 11. Szlovák nagydíj
Automotodróm Slovakia Ring

Május 25. Osztrák nagydíj
Salzburgring

Június 8. Orosz nagydíj
Moscow Raceway

Június 22. Belga nagydíj
Circuit de Spa-Francorchamps (visszatérő helyszín)

Augusztus 3. Argentin nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Szeptember 14. Amerikai nagydíj
Sonoma Raceway

Október 12 Kínai nagydíj
Shanghai International Circuit

Október 26. Japán nagydíj
Suzuka Circuit

November 16. Makaói nagydíj
Guia Circuit

(Fotó:zengomotorsport.hu)

Michelisz Norbi: A szezon elején nehéz lesz megfogni a Citroënt

2014.03.08. 17:26 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgMichelisz Norbert az idei évben már kétszer is ott lehetett a 2014-es Honda tesztelésén, be is ülhetett az autóba, azonban öröme így sem lehet felhőtlen, mert vezetni még nem vezethette. A túraautó-világbajnokság (WTCC) egyetlen magyar versenyzője egyelőre még nem tudja, mikor tesztelheti végre ő is az autót.

„Jó a kedvem, mert itt Pécs környékén szép idő van, de mégsem felhőtlen a hangulatom, mert jelenleg nincs plusz információm, hogy mikor lesz kész az én autóm, mikor vezethetem. Alig egy hónappal az első futam előtt ez nem ideális állapot” – mondta Norbi a jelenlegi állapotáról.

Hiába volt kétszer is ott a tesztelésen, mint elmondta, nagyon sok plusz információt nem szerzett, mert nem volt aktív szerepe, nem vezethette az autót. Ennek ellenére úgy érzi összességében jó volt látni, hogy a Honda komoly mértékben fejlődött.

„A szezon első harmadában nehéz lesz megfogni a Citroënt, úgy látom, hogy az autó korai fejlesztésével jelentős előnyt szereztek. Ez nem azt jelenti, hogy előre odaadjuk előre nekik a világbajnoki címet, de az biztos, hogy magyarosan szólva fel kell kötni a gatyáját annak, aki a Citroën ellen száll harcba” – mondta az elmúlt három évben egyaránt a legnépszerűbb magyar sportolónak választott Michelisz.

Norbi számításai szerint a Hungaroringtől már egy szinten lehetnek a franciákkal, és bízik benne, hogy az addigi futamokon elég pontot tud gyűjteni és nem lesz nagy a lemaradása.

„A pilótákat azonban nehéz lesz felülmúlni. A két francia Sébastien Loeb és Yvan Muller tudásával mindenki tisztában van, de a csapat harmadik számú pilótája sincs lemaradva a két világklasszis mögött. Ez a bombaerős pilótahármas teljes mértékben méltó a vb-sorozathoz” – mondta Norbi az egyik legnagyobb rivális versenyzőiről.

A két tesztelés során annyit tudott megállapítani, a tavalyi autóhoz képest elsősorban a motort „frissítette” a Honda. „Biztos, hogy jobb lesz a tavalyinál, főleg az egyenesekben. Ez leginkább azokon a pályákon lesz lényeges, melyeket hosszabb egyenesek jellemeznek. Tavaly ezeken a futamokon szinte mindig védekezni kellett, most azonban versenyben lehetünk bárkivel”.

Úgy véli sokkal összetettebb lesz az új autó, azonban már szeretné, ha minél előbb megérkezne, és nem csak beszélhetne róla. De nem csak a vezetést lenne fontos megszoknia, hanem a Zengő Motorsport szerelőinek is jó lenne, ha minden apróságot átnézhetnének.

Norbi számára jelenleg a fizikai felkészülésen van a fő hangsúly, az elmúlt időben számos rendezvényen volt, és a médiaérdeklődés is most kezd csúcsosodni. A március végén esedékes spanyolországi tesztelésre is hívták, de még nem tudja ott lesz e. „Azokat az információkat, amiket kellett, már begyűjtöttem. Valószínűleg megyek, de csak akkor, ha autóba is ülhetek”.

A WTCC 2014-es idénye április 6-án veszi kezdetét, a sorozat történetében először Marokkóban. A mezőny ezt követően Franciaországba utazik, új helyszínként a versenyzők a Paul Rickard pályán mérik össze majd erejüket. Ezt követően jön majd az a verseny, amely az utóbbi két évben az idény legjobb és egyben legnépszerűbb viadala volt, természetesen a Magyar Nagydíjról van szó, amelyet május 4-én rendeznek.

A WTCC-sorozat 2014-es versenynaptára:

Április 13. Marokkói nagydíj
Marrakech Street Circuit

Április 20. Francia nagydíj
Circuit Paul Ricard (új helyszín)

Május 4. Magyar nagydíj
Hungaroring

Május 11. Szlovák nagydíj
Automotodróm Slovakia Ring

Május 25. Osztrák nagydíj
Salzburgring

Június 8. Orosz nagydíj
Moscow Raceway

Június 22. Belga nagydíj
Circuit de Spa-Francorchamps (visszatérő helyszín)

Augusztus 3. Argentin nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Szeptember 14. Amerikai nagydíj
Sonoma Raceway

Október 12 Kínai nagydíj
Shanghai International Circuit

Október 26. Japán nagydíj
Suzuka Circuit

November 16. Makaói nagydíj
Guia Circuit

(Fotó:zengomotorsport.hu)

Michelisz szerint eltüntethető a Citroën jelenlegi előnye

2014.03.02. 17:15 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_monza3.jpgA túraautó-világbajnokság (WTCC) idei sorozata csak április 6-án indul, ám a sorozat magyar klasszisának Michelisz Norbertnek így sem telnek unalmasan a napjai. Norbi az év elején Spanyolországban vett részt a Honda tesztjén, majd februárban a gyár franciaországi tesztjeire is elhívták őt.

Ez utóbbi leginkább azért volt fontos, mert először lehetett összemérni az idei Hondát a Citroënnel. Mint arról Norbi saját honlapja a michelisz.hu is beszámolt, a csapat rajongóinak jó hír, hogy a kezdeti hátrányt a harmadik nap végére szinte teljesen ledolgozta a Honda. Norbi elmondta, versenyautót továbbra sem vezethetett (Tarquini és Monteiro vezetett felváltva), de ahhoz, hogy a közös Honda–Citroën teszten részt vehessen 14 órát töltött kocsiban. (És ugyanennyit hazafelé.)

A tesztelés egyik legnagyobb élménye volt számára, hogy személyesen találkozhatott Sébastien Loebbel. „Azt mondják, az első benyomás sokat számít, hát a mi első találkozónk meglehetősen rövidke volt, tulajdonképpen csak annyi történt, hogy bemutatkoztam neki a helyszínen rendezett zártkörű sajtóeseményen” – mondta Norbi a honlapján.

Természetesen tisztában volt vele, hogy ennél többre nem is nagyon lett volna lehetősége, mert hiába volt ez egy közös teszt, a két csapat úgy különült el, mint Kelet- és Nyugat-Berlin a hidegháború idején. Ennek köszönhetően még az is ritkán fordult elő, hogy az autók egyszerre mentek volna a pályán. Semmi „közösködés” nem volt, az egyedüli viszonyítási pontot a köridők jelentették.

Az első két napon az előny a Citroënnél volt, ami természetes, hiszen a franciáknak sokkal több idejük volt a fejleszteni, tesztelni. Michelisz elmondta, csak ő látott legalább 50-60 állórajt gyakorlást. Ebből pedig arra következtetett, hogy az autó fejlesztését lényegében befejezték, már a finomhangolásnál, az utolsó részletek kidolgozásánál tartanak.

Úgy véli, az időkülönbségek miatt sem kell kétségbeesni, hiszen a Citroën sokadszorra tesztelt a Paul Ricardon, miközben a Honda először járt ezen a pályán. Norbi profizmusára jellemző, hogy igyekezett a rosszban is a jót keresni, így például annak is örült, hogy a második napon esett az eső, hiszen a Honda még nem igazán tudott vizes pályán tesztelni.

Ugyanakkor azt is megtudhatták, hogy a pályán sokkal több lassú kanyar volt, mint Barcelonában, és kiderült, hogy ezeken az autó vezethetősége nem az igazi. Viszont miután állítottak a felfüggesztésen, nemcsak a lassú kanyarokban, hanem összességében is hatékonyabb lett a kocsi. Ennek köszönhetően a harmadik napra eltűnt a lényegi különbség a Honda és a Citroën között.

„Ha a gyenge pontokat minél pontosabban fel tudja térképezni a csapat, mert akkor lehet fejlődni. Előrébb tartanak a franciák, hiszen ők már a hosszú etapokon is versenyszintet produkálnak. Nem elképzelhetetlen, hogy az első egy-két futamon még náluk lesz az előny, de elnézve ennek a rövid három napnak a fejlődését a Honda részéről, joggal bízhatunk abban, hogy a differencia hamar eltűnik” – összegzett Norbi.

(Fotó:zengomotorsport.hu)

Michelisz Norbert: A szezon végén is a mezőny elején lehetünk

2014.02.23. 10:30 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgMint arról a molcsapat.hu is beszámolt, a túraautó-világbajnokság (WTCC) egyetlen magyar versenyzője Michelisz Norbert január végén részt vehetett a Honda négynapos spanyolországi tesztjén.

A személyes találkozáson túl roppant hasznos volt számára mozgás közben is látni az autót, külső szemlélőként megfigyelhette, hogyan viselkedik bizonyos kanyarokban. Norbi szerint kívülről a legszembetűnőbb különbség a brutális hanghatás volt, illetve a kanyarbejáratokon látható nagyobb sebesség.

„Nagyon bízom benne, hogy lesz lehetőségünk élesben is kipróbálni az új autót. Látva azt, hogy egy kifinomult technika, jó lenne legalább két napot elmenni, tesztelni. Nagyon tetszett, hogy sok olyan apróság van benne, ami egyes vezetők stílusához köthető” – mondta Norbi.

A tesztelés során lehetősége volt márkatársával Gabriele Tarquinivel is beszélni, aki megnyugtatta hogy az új Honda nem igényel vezetéstechnikailag nagymértékben mást, mint a tavalyi, ugyanakkor ahhoz hozzá kell majd szoknia, hogy a szélesebb gumik, a nagyobb leszorítóerő és az erőteljesebb fékhatás miatt főleg a kanyarbejáratokon gyorsul majd az autó.

Elmondta, a legszembetűnőbb az volt számára, hogy hosszra és főleg szélességre „gyarapodott” az autó a tavalyi modellhez képest. Belülről nem sokat változott, a műszerfal és a kezelőfelület lényegében ugyanolyan, talán a vezetőfülkében a sofőr jobban középre tolt ülőhelyzete és néhány más apróság árulkodik csak arról, hogy ez nem a 2013-as autó.

Nagyon tetszett neki, hogy máshogy is kell vezetni, jobban lehet a sofőrhöz alakítani a 2014-es Hondát. Ugyanakkor azzal is tisztában van, egy kétnapos teszt alatt nem jönnek ki az autó gyermekbetegségei.

„Nagyon nagy bennem a várakozás, alig várom már a szezont. Elsősorban az új autó és a benne rejlő lehetőségek miatt, de a neves ellenfelek miatt is. Aki ismer, tudja jól, hogy nagyon szeretek versenyezni, ha rajtam múlt volna, én már a tavalyi utolsó futamot követően, a következő héten autóba ültem volna” – mondta Norbi.

Elárulta, mivel ő is csak halandó, előfordult vele is, hogy önmagát a dobogóra, annak is a legmagasabb fokára „álmodta”. Akár úgy is, hogy a két alsó fokon Loeb és Huff áll. „Igen, én is szeretem magamat álmaimban kedvező színben feltüntetni. Úgy gondolom, ha minden jól összeáll és az autó gyors lesz, ott lehetünk a szezon során, és a szezon végén is a mezőny elején. Nagyon bízom benne, lesz olyan hétvége, amikor ilyen nagy nevekkel, neves ellenfelekkel, állhatok ott a dobogón” – mondta idei terveiről. 

(Fotó:zengomotorsport.hu)