MOL csapat Autó-Motor Blog

Norbi narancssárga csodaautója a BMW 320 TC

2012.06.01. 14:25 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

Michelisz Norbert a hétvégén a túraautó-világbajnokság hetedik fordulójában, Portugáliában áll rajthoz. A futam egyben az utolsó európai verseny az idényben. Természetesen a Zengő Motorsport mindkét versenyzője, Michelisz Norbert és Wéber Gábor is ott lesz az idei utolsó európai futamon

Norbi a túraautó-világbajnokság (WTCC) egyik legtehetségesebb és leggyorsabb versenyzője. Hazai elismertségét talán mi sem jellemzi jobban, mint, hogy tavaly a legnépszerűbb hazai sportolónak választották. Ennek köszönhetően a WTCC idei Magyar Nagydíjára több ezren látogattak ki, hogy élőben is lássák őt versenyezni.

Azt pedig még hollywoodi rendezők sem tudták volna jobban megrendezni, hogy a többezres érte őrjöngő tömeg előtt nyerje meg a hazai versenyt. Ezt a futamot még olyanok is nézték – ha máshol nem a televízióban -, akik nem követik nyomon a világbajnokságot.

Számukra onnan volt felismerhető Norbi – és természetesen csapattársa Weber Gábor -, hogy narancssárga autóban mentek. De pontosan milyen is ez az autó?

A magyar páros BMW 320 TC-je annak a BMW 320si WTCC-nek a továbbfejlesztett változata, mellyel Andy Priaulx 2006-ban és 2007-ben megnyerte a BMW-nek a Túraautó világbajnokságot. Napjainkig a BMW Motorsport Distribution jóval több, mint 60 darabot szállított le.

Az új BMW 320 TC-t négyhengeres, 1,6 literes DI turbómotor hajtja. (az új, Szuper 2000-es szabályok szerint ezt már lehet sorozatban használni.) A hatsebességes szekvenciális sebességváltó – amely lehetőséget ad pályaspecifikus váltóáttételek beállítására is – szintén új fejlesztés.

Amint azt a Zengő Motorsport részletes beszámolójából is megtudhatjuk, az önhordó BMW 320 TC karosszériát a BMW regensburgi üzemében állítják elő a BMW 1-es és 3-as sorozatainak gyártósorai mellett. A versenybevetéshez specialisták kézzel készítik fel egy szomszédos helyiségben.

A gyár mérnökei nagy gondot fordítottak a tengelyeket és a futóműgeometrát érintő változtatásokra. Így sikerült olyan speciális módon kialakítani a kerékdőlést, hogy az összes többi paramétertől – például a dőlési középponttól és a nyomtávtól – függetlenül lehessen állítani. Ez megkönnyítheti a fél-professzionális csapatok számára a tengelyek beállítását. Ennek köszönhetően a nyomtáv szélesebb lett, míg a keréktárcsák és a csapágyak a szériaváltozatból kerültek át.

A BMW 320 TC elöl belső léghűtéses, perforált féktárcsát és négydugattyús alumínium féknyergeket használ. A szürkeöntvény tárcsa átmérője 332 mm, vastagsága pedig 32 mm. Az autó hátsó fékei szintén belső léghűtésesek, átmérőjük 291 mm, nyergeik kétdugattyúsak, alumíniumból készültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr514559133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.