MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz: Szuzuka és a Hungaroring volt az idei csúcs

2013.12.18. 10:00 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia1.jpgA túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjában Michelisz Norbert az összetett verseny hatodik helyén végzett. A Zengő Motorsport pilótájának ez volt az első szezonja a Hondával, és kérésünkre röviden értékelte a számára legemlékezetesebb futamokat.

„Az első monzai verseny a legesősebb verseny volt pályafutásom során. Ennek ellenére jó érzés volt menni az esőben. Az eső jobban elnyomja a technikai hiányosságokat, így valószínűleg az is szerepet játszott abban, hogy az utolsó helyről indulva is pontszerzők lettünk” – mondta Norbi a márciusi olaszországi versenyről.

A második futamot egy banális hiba - a szellőztető hibája - miatt fel kellett adni. Mint elmondta, ekkor még nem okozott különösebb fejfájást, hogy a Honda motorja nem veszi fel a versenyt  a Chevyvel, hiszen senki nem gondolhatta komolyan, hogy a Honda mindenkit rommá ver, hiszen a Chevrolet 4-5 éves rutinját nem lehet fél év alatt ledolgozni.

„Arra számítottam, motorikusan nem lesz lemaradásunk, de év közben derült ki, hogy a karosszéria ugyan nagyon jó, de a motor tekintetében nem tudjuk felvenni velük a versenyt.

Azonban a 3. versenyhétvégén így is összejött egy Hondás dobogó a Szlovák Nagydíj első futamán, ami azért mutatta, hogy sok lehetőség rejlik a Hondában” – mondta Norbi arról, mikor érezte először, hogy lehet idén keresnivalójuk.

Szlovákiában az autó még kiforratlan volt, így fel volt rá készülve, hiába lett dobogós, a második futamban lehetnek gondok. Ennek ellenére is teljesen pozitív hétvége volt számára, hiszen megvolt az áttörés. Két balul sikerült hétvége után megvolt a gyógyír, a fájdalomcsillapító.

„Az első futam szakmai szemmel mindig értékesebb, az hűebben jellemzi az erőviszonyokat. Ha egy versenyhétvégén csak egy sikerre pályáznék, inkább nyernék az első futamban. Ugyanakkor a hullámvölgy szerű szereplés mindig megviseli a sportoló lelkét. Szlovákiában megvolt a dobogó, de a második futamban ki kellett állni, ezt pedig mindig könnyebb feldolgozni”.

A Magyar Nagydíj, egyébként is fontos számára, idén viszont még inkább az lett, hiszen az volt első, ahol mind a két futamban pontot szerzett. Norbi elmondta, versenyzőként nagyon rossz érzés, amikor kiesik és a pálya széléről kell nézni a többieket, és ennek kapcsán nagyon jó volt, hogy a Hungaroringen mind a két futamot be tudta fejezni.

„Az volt az első hétvége, amikor az autó különösebb probléma nélkül teljesítette mind a kétszer a versenytávot. Emellett annak is örültem, hogy a szurkolók is sokat láthattak körözni. Ez talán valaminek a kezdete lehetett, hiszen ezt követően az osztrák és az orosz versenyen is sikerült a pontszerzés. Szűk szakmai körben is elhitték, hogy számolni kell velem és nekem szakmai szemmel volt nagyon fontos, mert ennek kapcsán éreztem, hogy igenis fejlődtünk” – mondta Norbi arról, mi jelentett a magyarországi győzelem.

Sanomában nem foglalkozott a korábbi eredményeivel, pedig tavaly ezen a pályán volt a legeredményesebb. „Csak akkor szeretek „szűzen” menni a pályára, ha másoknak is szűz a pálya. Éppen ezért az elmúlt évek kudarcai nem befolyásolnak egy pályánál, míg a sikerek adnak egy bizonyos lelki pluszt”.

„Szuzukától eleinte tartottam. 2011-ben és 2012-ben is szenvedtünk, épp hogy beférkőztem a pontszerzők közé. Idén csak egy szokványos hétvégének indult. Nem mondom, hogy az első pillanattól kezdve, mert a kavicságyat meglátogattam pénteken, de nem álltam hozzá másképp, nem csináltunk semmit másképp. Valószínűleg az volt az a nap, amikor Michelisz Norbert olyan lábbal kelt fel, hogy senki nem tudta megverni, ami nagyon jó érzés volt” – mondta Norbi arról milyen volt éppen a Honda hazájában megszerezni idei egyetlen futamgyőzelmét.

Michelisz elmondta, a marokkói volt számára a legrosszabb futam, nem a makaói. Amíg A legutolsó versenyen az időmérőn a leggyorsabb Hondás volt, és természetesen nem úgy állt hozzá, hogy ütközni fog, így az egy váratlan esemény volt. A marokkói sokkal megterhelőbb volt, hiszen Monza után nagy reményekkel utaztak és egy sokkal mélyebb gödörbe érkeztek, és a futam után nem igazán látták a fényt az alagút végén. Portugáliában legalább 2 pont összejött, igaz a törés plusz gondokat okozott a csapatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr355697413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.