MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz szerint eltüntethető a Citroën jelenlegi előnye

2014.03.02. 17:15 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_monza3.jpgA túraautó-világbajnokság (WTCC) idei sorozata csak április 6-án indul, ám a sorozat magyar klasszisának Michelisz Norbertnek így sem telnek unalmasan a napjai. Norbi az év elején Spanyolországban vett részt a Honda tesztjén, majd februárban a gyár franciaországi tesztjeire is elhívták őt.

Ez utóbbi leginkább azért volt fontos, mert először lehetett összemérni az idei Hondát a Citroënnel. Mint arról Norbi saját honlapja a michelisz.hu is beszámolt, a csapat rajongóinak jó hír, hogy a kezdeti hátrányt a harmadik nap végére szinte teljesen ledolgozta a Honda. Norbi elmondta, versenyautót továbbra sem vezethetett (Tarquini és Monteiro vezetett felváltva), de ahhoz, hogy a közös Honda–Citroën teszten részt vehessen 14 órát töltött kocsiban. (És ugyanennyit hazafelé.)

A tesztelés egyik legnagyobb élménye volt számára, hogy személyesen találkozhatott Sébastien Loebbel. „Azt mondják, az első benyomás sokat számít, hát a mi első találkozónk meglehetősen rövidke volt, tulajdonképpen csak annyi történt, hogy bemutatkoztam neki a helyszínen rendezett zártkörű sajtóeseményen” – mondta Norbi a honlapján.

Természetesen tisztában volt vele, hogy ennél többre nem is nagyon lett volna lehetősége, mert hiába volt ez egy közös teszt, a két csapat úgy különült el, mint Kelet- és Nyugat-Berlin a hidegháború idején. Ennek köszönhetően még az is ritkán fordult elő, hogy az autók egyszerre mentek volna a pályán. Semmi „közösködés” nem volt, az egyedüli viszonyítási pontot a köridők jelentették.

Az első két napon az előny a Citroënnél volt, ami természetes, hiszen a franciáknak sokkal több idejük volt a fejleszteni, tesztelni. Michelisz elmondta, csak ő látott legalább 50-60 állórajt gyakorlást. Ebből pedig arra következtetett, hogy az autó fejlesztését lényegében befejezték, már a finomhangolásnál, az utolsó részletek kidolgozásánál tartanak.

Úgy véli, az időkülönbségek miatt sem kell kétségbeesni, hiszen a Citroën sokadszorra tesztelt a Paul Ricardon, miközben a Honda először járt ezen a pályán. Norbi profizmusára jellemző, hogy igyekezett a rosszban is a jót keresni, így például annak is örült, hogy a második napon esett az eső, hiszen a Honda még nem igazán tudott vizes pályán tesztelni.

Ugyanakkor azt is megtudhatták, hogy a pályán sokkal több lassú kanyar volt, mint Barcelonában, és kiderült, hogy ezeken az autó vezethetősége nem az igazi. Viszont miután állítottak a felfüggesztésen, nemcsak a lassú kanyarokban, hanem összességében is hatékonyabb lett a kocsi. Ennek köszönhetően a harmadik napra eltűnt a lényegi különbség a Honda és a Citroën között.

„Ha a gyenge pontokat minél pontosabban fel tudja térképezni a csapat, mert akkor lehet fejlődni. Előrébb tartanak a franciák, hiszen ők már a hosszú etapokon is versenyszintet produkálnak. Nem elképzelhetetlen, hogy az első egy-két futamon még náluk lesz az előny, de elnézve ennek a rövid három napnak a fejlődését a Honda részéről, joggal bízhatunk abban, hogy a differencia hamar eltűnik” – összegzett Norbi.

(Fotó:zengomotorsport.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr235839583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.