MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbi: A szezon elején nehéz lesz megfogni a Citroënt

2014.03.08. 17:26 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgMichelisz Norbert az idei évben már kétszer is ott lehetett a 2014-es Honda tesztelésén, be is ülhetett az autóba, azonban öröme így sem lehet felhőtlen, mert vezetni még nem vezethette. A túraautó-világbajnokság (WTCC) egyetlen magyar versenyzője egyelőre még nem tudja, mikor tesztelheti végre ő is az autót.

„Jó a kedvem, mert itt Pécs környékén szép idő van, de mégsem felhőtlen a hangulatom, mert jelenleg nincs plusz információm, hogy mikor lesz kész az én autóm, mikor vezethetem. Alig egy hónappal az első futam előtt ez nem ideális állapot” – mondta Norbi a jelenlegi állapotáról.

Hiába volt kétszer is ott a tesztelésen, mint elmondta, nagyon sok plusz információt nem szerzett, mert nem volt aktív szerepe, nem vezethette az autót. Ennek ellenére úgy érzi összességében jó volt látni, hogy a Honda komoly mértékben fejlődött.

„A szezon első harmadában nehéz lesz megfogni a Citroënt, úgy látom, hogy az autó korai fejlesztésével jelentős előnyt szereztek. Ez nem azt jelenti, hogy előre odaadjuk előre nekik a világbajnoki címet, de az biztos, hogy magyarosan szólva fel kell kötni a gatyáját annak, aki a Citroën ellen száll harcba” – mondta az elmúlt három évben egyaránt a legnépszerűbb magyar sportolónak választott Michelisz.

Norbi számításai szerint a Hungaroringtől már egy szinten lehetnek a franciákkal, és bízik benne, hogy az addigi futamokon elég pontot tud gyűjteni és nem lesz nagy a lemaradása.

„A pilótákat azonban nehéz lesz felülmúlni. A két francia Sébastien Loeb és Yvan Muller tudásával mindenki tisztában van, de a csapat harmadik számú pilótája sincs lemaradva a két világklasszis mögött. Ez a bombaerős pilótahármas teljes mértékben méltó a vb-sorozathoz” – mondta Norbi az egyik legnagyobb rivális versenyzőiről.

A két tesztelés során annyit tudott megállapítani, a tavalyi autóhoz képest elsősorban a motort „frissítette” a Honda. „Biztos, hogy jobb lesz a tavalyinál, főleg az egyenesekben. Ez leginkább azokon a pályákon lesz lényeges, melyeket hosszabb egyenesek jellemeznek. Tavaly ezeken a futamokon szinte mindig védekezni kellett, most azonban versenyben lehetünk bárkivel”.

Úgy véli sokkal összetettebb lesz az új autó, azonban már szeretné, ha minél előbb megérkezne, és nem csak beszélhetne róla. De nem csak a vezetést lenne fontos megszoknia, hanem a Zengő Motorsport szerelőinek is jó lenne, ha minden apróságot átnézhetnének.

Norbi számára jelenleg a fizikai felkészülésen van a fő hangsúly, az elmúlt időben számos rendezvényen volt, és a médiaérdeklődés is most kezd csúcsosodni. A március végén esedékes spanyolországi tesztelésre is hívták, de még nem tudja ott lesz e. „Azokat az információkat, amiket kellett, már begyűjtöttem. Valószínűleg megyek, de csak akkor, ha autóba is ülhetek”.

A WTCC 2014-es idénye április 6-án veszi kezdetét, a sorozat történetében először Marokkóban. A mezőny ezt követően Franciaországba utazik, új helyszínként a versenyzők a Paul Rickard pályán mérik össze majd erejüket. Ezt követően jön majd az a verseny, amely az utóbbi két évben az idény legjobb és egyben legnépszerűbb viadala volt, természetesen a Magyar Nagydíjról van szó, amelyet május 4-én rendeznek.

A WTCC-sorozat 2014-es versenynaptára:

Április 13. Marokkói nagydíj
Marrakech Street Circuit

Április 20. Francia nagydíj
Circuit Paul Ricard (új helyszín)

Május 4. Magyar nagydíj
Hungaroring

Május 11. Szlovák nagydíj
Automotodróm Slovakia Ring

Május 25. Osztrák nagydíj
Salzburgring

Június 8. Orosz nagydíj
Moscow Raceway

Június 22. Belga nagydíj
Circuit de Spa-Francorchamps (visszatérő helyszín)

Augusztus 3. Argentin nagydíj
Autódromo Termas de Río Hondo

Szeptember 14. Amerikai nagydíj
Sonoma Raceway

Október 12 Kínai nagydíj
Shanghai International Circuit

Október 26. Japán nagydíj
Suzuka Circuit

November 16. Makaói nagydíj
Guia Circuit

(Fotó:zengomotorsport.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr885850247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.