MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbi álomcsapata: Muller, Huff, Tarquini, Michelisz

2014.01.01. 12:00 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgMichelisz Norbert számára sikeresen zárult első szezonja a Hondával, hiszen a túraautó-világbajnokság (WTCC) összetett pontversenyében a hatodik helyen végzett. Mindezt úgy, hogy komoly tesztelésre nem nagyon volt lehetősége, szinte egyből élesben „ismerkedett” meg új autójával.

„Nagyon nehéz megmondani mi lesz jövőre. Sokkal nagyobb valószínűséggel várok Citroen uralmat, mint Hondát. De azt is látom, a Citroennek már most oda adta a közvélemény a világbajnoki címet a két nagy név miatt. Nem Loeb ellen beszélek, de szerintem nem tőle kell igazán „félni” hanem Mullertől, aki idén is kimagaslott. Én úgy gondolom Loeb az első évében nem lesz olyan sikeres, mint Muller. Nagy pénzben mernék fogadni, hogy év végén Mullernek több pontja lesz, mint Loebnek” – mondta Norbi arról, mit vár jövőre.

Norbi a gyártókkal kapcsolatban elmondta, véleménye szerint a Honda, a Lada és a Citroen lesz leginkább esélyes a szezon kezdetén, de nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a szezon közben, csatlakozik hozzájuk, mondjuk a Volvo.

Norbi abba a „játékba” is belement, miként festene az ő álomcsapata, természetesen Michelisz Norberttel a soraiban. „Az én álomcsapatom egy négyautós csapat lenne. Benne természetesen Yvan Mullerrel, mert szeretem magasra tenni a lécet és szeretek a legjobbaktól tanulni. Mellette Huff és Tarquini lenne még a csapattársam, mert szerintem ők a legjobbak” – mondta Norbi az általa tervezett Dream Teamről.

Norbi a tőle megszokott őszinteséggel beszélt arról is, mi az ő erőssége illetve gyengéje. „Nem szeretem magamat dicsérni, de úgy gondolom erősségem a kiegyensúlyozottság és a gyorsaság. Ugyanakkor gyengém, hogy nincs annyi versenyintelligenciám, mint a legjobb versenyzőknek. Ez alkat és tehetség kérdése. Vannak olyanok, akik kevesebb versenyből is jobban látnak a pályán. Biztos vagyok benne, számomra még el kell telni bizonyos kilométernek, hogy minden versenyen célba érjek és pontot szerezzek” – mondta Norbi.

Norbi ugyanakkor elismerte, amennyiben Müller csapattársa lenne, biztos jobb eredményre lenne képes. Ezt azzal magyarázza, hogy a dán Michel Nykjærnél minden évben több pontot gyűjtött az összetettben. Még 2010-ben is, amikor mindketten ugyanolyan autóval versenyeztek.

„Neki reális esélye volt idén a második helyezésre, így azt mondom a második hely benne lett volna a pakliban, de Mullert valószínűleg nem tudtam volna megverni. Ha gyorsaságba fel is vettem volna vele a versenyt a rutinja miatt több pontot szerzett volna, mint én. Körülbelül annyival gyűjtöttem volna nála kevesebbet, mint idén Tarquininél gyűjtöttem” – mondta Norbi arról, mi lett volna, ha olyan autója van, mint a vb-címet szerző Mullernek.

A jövő évre érvényes szabályokkal kapcsolatban elmondta, még nem tud minden szabályváltoztatásról, de ha rajta múlna, ő több gyártót szeretne. Úgy véli. minél több gyártó van, annál élesebb a küzdelem annyival nagyobb a kihívás.

Norbi arra a játékos kérdésre is választ adott, mi lenne, ha mindenki azonos autóval menne egész évben. „Ha mindenki egyforma autóval versenyezne, úgy gondolom, a negyedik helyre jó lennék. Kis szerencsével lehet, hogy odaférnék az első háromba is” – mondta Norbi, aki a Sportcsillagok Gálaestjén, a közönségszavazatok alapján sorozatban harmadszor lett az ország legnépszerűbb sportolója.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr135719797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása