Michelisz Norbert legközelebb éppen egy hónap múlva ül ismét versenyautóba – a WTCC Egyesült Államokban megrendezendő versenyén – de pihenésre így sincs sok ideje. Miközben a versenyidőszak miatt elhalasztott egyetemi tanulmányait igyekszik bepótolni, számos rendezvényre hívják őt.
Az elmúlt hétvégén a Nyirádi Motorsport Centrumban rendezték az autókrossz világbajnokság magyarországi futamát és a rendezvény sztárvendége is a Zengő Motorsport WTCC futamgyőztes pilótája volt.
Nem véletlen, hogy ekkora sikere van, hiszen a túraautó-világbajnokság első magyar résztvevőjeként már többször állhatott a dobogó legfelső fokán, és jelenleg vezeti a privát értékelést. Eközben Norbi az Observernek adott interjújában mesélt céljairól, a fejlődésről, és arról, hogyan értékeli a 2012-es évadot.
Pályafutása három legfontosabb pillanatának az első tesztelési lehetőséget említette 2005-ből, amikor egy Renault Clio volánja mögött mehetett a Hungaroringen, a 2008-as első magyar bajnoki, hungaroringi hétvégét egy SEAT-tal, és 2010 márciusát, az első futamát a WTCC-ben.
Az idei szezonról elmondta, három célja volt. Az év végi összesítésben előrébb szerepeljen, mint a 9. hely, legyen legalább egy darab futamgyőzelme, és az első hely elérése a privát értékelésben. Jelen állás szerint mindhárom cél reálisnak és teljesíthetőnek tűnik. Mint korábban többször is elmondta, az már csak a hab volt a tortán, hogy a futamgyőzelmét éppen a Hungaroringen aratta.
„2010-től kezdődően sikerült a Hungaroringen minden versenyhétvégén dobogóra állnom, beleértve ebbe a nemrég ott megrendezett Superstars futamot is” – mondta Norbi a kedvenc pályájáról.
A Zengő Motorsport klasszisa úgy véli, mind a három évnek, amit eltöltött a túraautó világbajnokság mezőnyében megvan a maga tanulsága. Mára már a WTCC-ben tapasztalható nagyon kemény lökdösődésekhez is hozzászokott.
„Fejlődni viszont nem könnyű benne, hiszen a pályán olyan szituációkkal találkozik a versenyző, amelyeket egyszerűen nem lehet begyakorolni. Az ehhez szükséges rutint csak sok verseny kilométerrel lehet megszerezni” – mondta a szakágban tapasztalható vezetési „stílusról”.
Persze nem véletlen egyes pilóták agresszivitása, hiszen a mezőnyben sokan a brit túraautó bajnokságban nevelkedtek, ami híres volt a még keményebb test-test elleni küzdelemről.
Norbi tisztában van vele, még hosszú út áll előtte e tekintetben, viszont büszke arra, hogy látja már magán a fejlődést. Látja azokat az apró dolgokat, amikben még javulni tud, és egyre világosabbak előtte azok az eszközök is, amivel a javulást el tudja majd érni.
Az interjúban elmondta, melyik autó lenne az, amit választana, ha nem számítana a pénz. Ez nem más, mint egy M3-as BMW. Egyrészt, mert a formája nagyon tetszik neki, másrészt pedig a motorháztető alatt lapuló, nagyon komoly teljesítmény miatt. A választása egy új M3-as lenne, fehér színben.