Zengő Zoltán az elmúlt héten értékelte az elmúlt szezont, melyben versenyzője, Michelisz Norbert a Honda Civic volánja mögött a hatodik helyen végzett a túraautó-világbajnokságban. A csapatvezető elmondta, elégedett, de úgy érzi kis szerencsével előrébb is végezhettek volna.
„A jövővel kapcsolatban elsősorban Michelisz Norbert szakmai karrierje a legfontosabb. Természetesen nagyon szeretnénk, ha még sokáig a Zengőnél folytatná, de előbb-utóbb ő is gyári autóval szeretne menni. Ha ezt nem tudjuk megadni neki, akkor bármi megtörténhet.
Sok gyári megkeresést kapunk, amit most még vissza tudtunk verni” – mondta a csapatvezető arról, mekkora elismertsége van a sorozat egyetlen magyar versenyzőjének.
Zengő úgy véli, amíg többek között a MOL és a Honda támogatottságát élvezik, és a tavalyihoz hasonló eredményeket tudnak produkálni, biztos Norbi helye. Nagyon fontosnak tartja, hogy magyar csapatnál magyar pilóta versenyezzen.
Zoli abba a „játékba” is belement, vajon miről beszélgetünk tíz év múlva. „Bízom benne, hogy addigra további szponzorokkal megerősödve továbbra is ott vagyunk a WTCC sorozatában. Norbi addigra már remélem két-háromszoros világbajnok lesz, gyermekei lesznek és már csak meghívásos versenyekre hívják mindenhova, de soha nem felejti el megemlíteni, hogy nálunk kezdte” – mondta nevetve.
A csapatvezető szerint Norbi már most is nagyon sok fiatalnak nyújt a példaképet, akik közül a Zengő Motorsport is próbál felkarolni párat. Zoli szerint Norbi már most nagyon sokat segít a fiataloknak mind szakmailag mind emberileg.
2014-ben szabályváltozások lépnek életbe a WTCC-ben, és az előttünk álló szezon egyfajta átmeneti év lesz. Aki nem akar vagy nem tud az új előírásoknak megfelelő autót építeni, ugyanúgy rajthoz állhat a sorozatban. Csak el kell fogadnia, hogy esélytelen lesz. Zengő elmondta, márciusra ígérik az új autót és úgy véli a tesztek után már tisztábban látja, hogy idén milyen eredményelérésére lehetnek képesek.
A legfontosabb szabályváltozások közül ki kell emelni, az új motorok erősebbek lesznek, 380-390 lóerő közé saccolják őket. Ez azonban vezetéstechnikai szempontból nem igényel majd másfajta hozzáállást a nagyobb fék és gumiméret miatt.
Nagyobbak lesznek az abroncsok, a gumik kerülete és szélessége is növekszik. A növekedés mértéke átmérőre kb. 5, szélességre pedig 1 centiméter lesz. Ennek a kanyarsebességben lesz nagy szerepe, illetve a féktárcsához hasonlóan szintén képes kompenzálni az erősebb motorteljesítményt.
Szintén fontos változás lesz, hogy az idei szezontól az időmérő a Forma–1-hez hasonlóan három szekcióból áll majd. A Q1 és a Q2 ugyanúgy zajlik majd, mint eddig, a Q3-ba már csak a legjobb öt megy tovább, akiknek ott egyetlen gyors körre lesz lehetőségük, hogy kialakítsák a végső sorrendet.
(Fotó:zengomotorsport.hu)