MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbert: A harmadik körben már éreztem, hogy meglehet a győzelem

2013.09.25. 15:38 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia3.jpgMichelisz Norbert remekelt Szuzukában a túraautó-világbajnokság Japán Nagydíján. A Zengő Motorsport pilótája idénybeli első, pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta. Norbi rajt-cél győzelmet aratott és „szokás szerint” a legjobb hondás versenyző lett.

„Ez a győzelem már-már olyan volt nekem, mint a tavalyi, Hungaroringen aratott siker. Az nekem volt fontos, ez pedig a Hondának. Nagyszerű volt megélni, ha előzetesen választhattam volna, biztos, hogy azt választom, itt nyerjek futamot” – mondta a verseny után három nappal, Norbi.

Norbi profizmusát jól mutatja, hogy tavaly a Magyar Nagydíjon ugyan nem az első helyről indult, de a rajt után néhány métertől már vezette a futamot, így akár azt a sikerét is lehet rajt-cél győzelemnek nevezni. Magyarul nem nyomja agyon a tét azokon a versenyeken sem, amelyek a maga vagy a csapat szempontjából a legfontosabbnak számítanak.

„Tudtam, hogy ez egy kiemelt verseny a Hondának, és ez egy különleges állapot volt a számomra is, hiszen amióta megérkeztünk, lehetett látni a Honda magas beosztású vezetőin is az izgalmat a feszültséget” – mondta Norbi az elvárásokról. 

„A harmadik körben már éreztem, hogy meglehet a győzelem. Az volt a taktika, hogy megnyomjam az elejét, ami sikerült is. Éreztem, ha a technikával nem lesz semmi probléma, akkor nem lehet baj. Az autó nagyon jó partner volt mindenben és ennek köszönhetően én is magabiztosabb lettem” – mondta Norbi arról, mennyire „egyszerű” volt a futamgyőzelem.

Elmondta, nagyon jó volt végig az élen haladni. Az elején körönként mintegy két tizedet vert riválisaira. Nagyon élvezte, hogy elől halad, hiszen vezetett, csak a rá nehezedő nyomást kellett kezelnie, viszont nem kellett senkivel küzdenie.

„Ilyenkor nem kell előre-hátra nézni, csak arra figyeltem mi történik előttem. Ugyanakkor nehéz megőrizni a koncentrációt, de mindenért kárpótol, amikor ismét több 10000 szurkoló álmát váltod valóra és elsőként mész át a célvonalon” – mondta arról, milyen nehézségek, illetve motiváló tényezők zajlanak le ilyenkor egy versenyző fejében.

A második futamról elmondta, ez volt talán élete legjobb állórajtja, ezért is bánta, hogy rögtön az elején beszorult a két Chevrolet közé és a francia Muller – aki az első futamban szerzett harmadik helyével biztosította be negyedik világbajnoki címét - kereke összeakadt az övével.

„Megkérdeztem tőle hogy miért mozgott ennyire keresztbe, de úgy tűnt nem nagyon érdekelte a problémám” – mondta Norbi, aki elárulta, az idei évre tervezett céljait (minél több dobogós helyezés és legalább egy futamgyőzelem) teljesíteni tudja. Azonban nem elégszik meg ennyivel.

„Ha az ember megérzi a futamgyőzelem ízét, még inkább mindent belead, mert ez egy megunhatatlan érzés. Mivel a következő futamokon nincs a vállamon nyomás, úgy gondolom a mostani siker jótékonyan fog hatni Kínában és Makaóban” – mondta sokat sejtetően.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr825533381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása