MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbert: Csak remélni tudtam, hogy kikerülnek

2013.11.22. 09:45 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

honda_rom_zengomotorsport.hu.jpgA Makaói Nagydíjjal véget ért a túraautó-világbajnokság 2013-as idénye, melyben Michelisz Norbert a tavalyi évhez hasonlóan az összetett verseny hatodik helyén végzett. Az elmúlt hetekben Norbi remekelt, így esély volt arra, hogy egy sikeres hétvége hozományaként akár az ötödik helyen is végezhet. Ez azonban ezúttal nem jött össze.

„Az első futam után kicsit csalódott voltam, mert egy unalmas verseny volt. Úgy éreztem, hogy az időmérő nem a valós erőviszonyokat mutatja, és reméltem, hogy tudok az élen indulókkal menni. Ez azonban nem jött össze, az eredmény azt mutatja, van még néhány tizedmásodperces lemaradásunk” – mondta Norbi a záróhétvége első futamáról.

A Zengő Motorsport pilótája elmondta, az időmérő eredményét volt nehezebb feldolgoznia, mert bízott benne, hogy a versenyen harcban lehet a leggyorsabb Hondás címéért. Ez azért is lett volna fontos számára, mert mint elmondta, a korábbi autóinál is ő volt a leggyorsabb. A futamon aztán hiába futott sokkal jobb időt, mint az időmérőn, nem tudott előrébb kerülni.

„Az autó első érzésre jól viselkedett, de lassabb volt, mint amire számítottam. Gyűjtöttem sok pontot, de még sem voltam elégedett. Tudtam, hogy nehéz előzni a pályán, jó rajttal és védekező technikával nem tudnak megelőzni” – mondta Norbi, akinek a futamról hazatérve kissé megfájdult a torka, de mint elmondta ez inkább amolyan allergiás jellegű „betegség”.

A második futam aztán nem a magyar versenyző tervei szerint alakult. Norbi abban bízott, hogy az állórajttal lesz esélye arra, hogy akár több pozíciót is fogjon. A második kanyarban azonban kockáztatott, autója összeakadt Chiltonéval. Előbb a falnak ütközött, majd a pálya közepére sodródott és a mögötte érkezők közül többen is beleszálltak. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Norbi sérülés nélkül megúszta a balesetet.

„Kockáztattam, hiszen az ötödik helyre pályáztam, amihez Huffot legalább 2-3 hellyel kellett volna megelőznöm. Ugyanakkor azzal is tisztában voltam, bármi történik, hatodiknál rosszabb nem lehetek. Hárman fordultunk az első kanyarba, az egyes törésben legbelül, a legkedvezőbb helyen mentem, amikor összeértünk, nem volt hova mennem a belső íven” – mondta Norbi a balesetről.

Elmondta, tíz rajtból tízszer ide helyezkedne, de ez egy olyan szituáció volt, amit nem lehetett kikerülni. Életében először érzett egy kisebb félelmet versenyen. Leginkább a tehetetlenségtől tartott, hiszen a kitört első kerék miatt nem tudta irányba tartani az autót.

„Visszapattantam a falról, próbáltam nem keresztbe állni, de közben attól tartottam, nehogy a vezető oldalt találják el a mögöttem érkezők. Össze-vissza pörögtem, ami veszélyes volt, mert vakon érkeznek ki a kanyarból, és csak remélni tudtam, hogy kikerülnek” – mondta Norbi, akinél szerencsére nem maradt semmilyen lelki nyoma sem a balesetnek.

(Fotó:zengomotorsport.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr915648593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása