Az elmúlt hét, de talán az idei év eddigi legnagyobb szenzációja, hogy Michelisz Norbert a Honda műszaki támogatásával Honda Civic WTCC típusú, új, gyári fejlesztésű versenyautóval áll rajthoz a túraautó-világbajnokságon (WTCC) a következő két szezonban.
Ezzel a döntéssel számára is elérhető lesz ugyanaz a csúcstechnika, amit a gyári pilóták használhatnak, de csapata a Zengő Motorsport függetlenek maradnak. A japán márka 2012-ben jelentette be, hogy visszatér a WTCC-be. A gyári csapatnál két nagynevű versenyző, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro kapott helyet a legújabb Civic WTCC-fejlesztésekkel felvértezett változatának pilótaülésében.
„A szerződés megkötésekor nem voltam ott, ennek ellenére roppant örültem neki. Érdekes volt, mert az előzetes tárgyalások során nem volt beleszólásom semmibe, de beleszólhattam mindenbe” – mondta Norbi a szerződésről és az azt megelőző tárgyalássorozatról.
Norbi tavaly a BMW-vel megnyerte a független autók versenyét a Yokohama Trophyt, de semmi nem garantálta, hogy képesek alkalmazkodni a WTCC hamarosan változó szabályaihoz.
„Mindig az adott lehetőséget, a következő lépést néztük. Amikor elkezdtem, az volt a cél, futamot nyerjek. Miután ez megvolt, a független világbajnoki címet tűztük ki célul. A gyári támogatás mellett viszont most már csak idő kérdése, hogy élcsapat legyünk. Ez a legújabb célunk, innentől kezdve ez a következő lépés” – utalt a jövőbeni terveire Norbi.
Természetesen gyári autóval az egyéni világbajnoki cím sem tűnik most már elérhetetlen álomnak. Azzal azonban tisztában voltak, hogy a vb címet csak gyártó mellett lehet megnyerni. Ezen kívül az szólt a Honda mellett, hogy feltétel nélküli eltökéltséget láttak rajtuk és azt, hogy valóban mindent megtesznek a sikerért.
Norbi tisztában van vele mekkora lehetőséget kapott, ugyanakkor reálisan tudja értékelni jelenlegi helyzetét. „Ha minden a tervek szerint alakul és hasonló fejlődési görbét tudok produkálni, mint eddig, akkor szép sikerek előtt állunk. Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, a 2013-as év még biztos, hogy nem a világbajnoki címről szól. Erre szerintem a 2014-es évben lehet először reális lehetőségünk” – mondta a tavalyi év legjobb magyar autóversenyzője.
Norbi úgy véli idén elsősorban az a cél, hogy „összebarátkozzon” az autóval, és 2014-ben a nagy szabályváltoztatások után lehet esély egy kiemelkedő teljesítményre. Bízik benne, hogy a jelenlegi fejlődési ütemet fenn tudja tartani idén is, de hogy ez mire lesz elég, az még számára is kérdés. Mint elmondta, a legfontosabb az volt, hogy lássanak egy utat 2014-re.
„A szakmán belül és a baráti körömből is mindenki támogatta a döntést, mindenki örül a lehetőségnek és bíztat. Talán csak a BMW fanatikusok nem ujjongtak igazán, de mint sportrajongók talán ők is megértik a döntés jelentőségét” – mondta félig viccesen Norbi arról, milyen visszhangja volt a váltásnak.