MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbi szerint nem lassúak voltak, hanem taktikáztak

2013.05.22. 07:45 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia4.jpgÉrdekes, és összességében sikeres hétvégén van túl Michelisz Norbert. A túraautó-világbajnokság ausztriai versenyén a Salzburgringen – rengeteg magyar szurkoló előtt – az időmérő edzésen megbüntették, majd a versenyen az első futamban a biztonságra ügyelve, míg a második futamban igazi klasszisát megmutatva versenyzett.

Az egész azzal kezdődött, hogy az időmérő végén senki nem akarta megkezdeni elsőként az utolsó gyors kört, mindenki a másikra várt, hogy annak szélárnyékában tudjon autózni. Mindenki várt, ennek köszönhetően úgy tették meg az időmérő utolsó három körét, mintha egy augusztusi vasárnapon, a bedugult M7-es autópályán lennének. 

„Mindenki várta a megfelelő szélárnyékot, senki nem akarta megkezdeni a kört. Biztos sokan nem értik miért fontos ez, de az egyenesekben jelentősen csökken a légellenállás az első mögött, és mindenki arra törekedett, hogy ezt kihasználva értékes másodperceket nyerjen” – elevenítette fel a büntetést maga után hozó kocsikázást a WTCC egyetlen magyar pilótája.

A versenybírák – több más versenyzővel egyetemben – Norbit is megbüntették, ennek köszönhetően 12 rajthelyes büntetést, és 3000 eurós bírságot kapott a Zengő Motorsport pilótája.

„A hivatalos indoklás szerint indokolatlanul lassan mentünk és sértettük a szabályokat. A versenybírák úgy ítélték meg, hogy rontottuk a bajnokság imázsát, hiszen a nézők nem gyors autókat láttak, pedig autóversenyre vettek jegyet” – mondta Norbi, aki megjegyezte, nem ért egyet a „bűn” és a büntetés arányosságával.

Többek között azért sem értett egyet a büntetéssel, mert véleménye szerint kőkemény taktikai csata zajlott az aszfalton. Úgy gondolja, egy futballmeccs is lehet, hogy valaki számára unalmas, de akkor is lehet egy nagy taktikai csata.

„Ez nem arról szólt, hogy lassúak az autók, ez egy taktikai csata volt. Úgy kellene írni a szabályokat, hogy ezeket elkerüljük” – összegezte Norbi az időmérőn történteket. 

„Az első futamban az utolsó helyről indultam, így nagyon unalmas volt, egy cél lebegett előttem, hogy sérülés nélkül behozzam az autót. Éppen ezért semmiféle kockázatot nem vállaltam, viszont az így megszerzett 14. helyem nem volt elég a pontszerzéshez” – mondta Norbi. Tisztában volt vele, hogy a gyári Honda pilóták sem kockáztatnak, amit jól bizonyított, hogy Tarquini a 12., Monteiro a 13. helyen ért célba.

A második futamban aztán minden úgy alakult, ahogy eltervezte. Rövid ideig még a vezetést is átvette, de az egyenesekben látszott, hogy nem fogja tudni tartani a Chevy-ket. „Jól működött a taktikám, az előttem haladók szélárnyékában én is gyorsultam pár másodpercet, így a mögöttem lévőket is távol tudtam tartani” – mondta a Norbi a második futamról, melyen James Nash és Yvan Muller mögött harmadikként ért célba.

Norbi az idei ötödik versenyen harmadszor állhatott dobogóra, mégpedig egy olyan pályán, ami nem igazán kedvez a Hondának. Klasszisát mutatja, hogy ennek ellenére ő volt a hétvége legeredményesebb Hondás versenyzője.

A világbajnoki pontversenyben Yvan Muller 198 ponttal áll az élen, a második helyen Gabriele Tarquini 80 pontos hátránnyal követi francia riválisát. Michelisz Norbert 63 ponttal a világbajnoki tabella 9. helyén áll megelőzve a gyári Honda másik versenyzőjét, Tiago Monteirot. A túraautó-világbajnokság következő versenyhétvégéjét, a 11-12. fordulót egy új helyszínen, Oroszországban rendezik június 8-9-én.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr385312054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása