MOL csapat Autó-Motor Blog

Michelisz Norbert a világbajnok támadását visszaverve lett harmadik

2013.09.14. 13:50 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

norbi_szlovakia1.jpgEgy motorcsere miatti biztonságos és egy fantasztikus versenyzéssel elért harmadik hely. Röviden így lehetne összefoglalni Michelisz Norbert legutóbbi hétvégéjét. A magyar autóversenyző idei ötödik dobogós helyezését szerezte meg a túraautó-világbajnokság amerikai versenyhétvégéjének második futamán.

„Felkészültem rá, hogy az első futam nem rólam fog szólni, mert már Argentínában sem muzsikált jól a motor és a japán mérnökök javasolták a cserét. Mivel azonban egy szezonban csak egy motort lehet használni, tudtam, hogy a mezőny legvégéről kell indulnom” – mondta a Zengő Motorsport versenyzője az előzményekről.

Norbi elárulta, a csapatból senkit nem lepett meg a döntés, hiszen hasonlóan gondolkoznak, mint ő. Nem voltak benne biztosak, hogy ki kell cserélni a motort, de érezték, hogy ez is ez benne van a pakliban. (Ha valaki motort cserél a szezon közben, a sor végére kerül a cserét követő versenyen.)

„Ennek megfelelően az első futam arról szólt, hogy biztonságban végig menjek. Abban bíztam, hogy a rajt után esetleg összeakadnak páran, és probléma nélkül fel tudok jönni pát helyet, és akkor küzdök a minél jobb helyezésért. De hamar, az első kanyar után felmértem, hogy nincs értelme kockáztatni, felesleges lenne. Aránytalan kockázattal juthattam volna előre a 12-13. helyig, ami nem éri meg, hiszen azért nem jár pont. Ha pedig megint megsérül az autó és megint szerelni kell, ismét mehetek a sor végére” – mondta az első futamról Norbi.

„A második futamban a rajtot jól kaptam el, pillanatokig meg volt a harmadik hely is, de visszaestem a negyedikre. A második körben sikerült előzési pozíciót szereznem és visszakapaszkodtam harmadiknak. Egy ideig úgy éreztem lehet esélyem a második helyre is, de verseny felétől már beláttam, nem vagyok elég gyors hozzá” – mondta Norbi a futam elejéről.

A verseny második felében pedig hátrafele is nagyon figyelnie kellett, hiszen ki volt téve a negyedik helyen autózó francia Yvan Muller támadásának. „Láttam, hogy vészesen közeledik, ennek megfelelően többet figyeltem hátra, mint előre” – mondta arról, milyen érzés, ha az embert az összetettben toronymagasan vezető versenyző támadja.

Norbi elmondta, mindig nehezebb, ha az embert üldözik. Ha ugyanis úgy érzi, hogy gyorsabb az előtte haladónál, akkor „csak” mennie kell, és kizárólag előre kell figyelni. Ha viszont támadják hátulról és védekeznie kell, akkor figyelni kell arra is, hogy gyorsan menjen, de folyamatosan a visszapillantó tükrön kell tartania a szemét, hogy visszaverhesse a támadásokat.

A Túraautó-világbajnokság következő (idei 19-20. fordulóját) szeptember 21-22-én rendezik Japánban, ami a Hondának hazai pálya. „Tudjuk, hogy nagyok az elvárások, hiszen tavaly itt mutatkozott be a Honda a WTCC-ben. Ennek megfelelően hatalmas érdeklődés volt, és biztos vagyok benne, ez idén se lesz másképpen. Nagy promóciós felhajtás lesz, de ehhez a versenyhez is úgy állok hozzá, szeretnék dobogós helyezést elérni” – mondta Norbi a szuzukai terveiről.

Úgy véli, mivel elég kanyargós a pálya, ez feküdhet is a Hondának, ennek ellenére nem gondolja, hogy ismét olyan sikeres hétvégét zárnak, mint Sonomában, ahol a második futamban két Honda-versenyző is dobogóra állhatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-auto-motor.blog.hu/api/trackback/id/tr795513065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása